.

קצת וידאו

הוידאו הרג את כוכב הרדיו, אי שם ב1979. ועכשיו הוא "הורג" גם את האינטרנט (המשפט הזה נשמע הרבה יותר טוב באנגלית, תראו). היום די ברור לכולם, או אם תרצו "כולם אומרים", שאמצעי הפרסום הדיגיטלי הדומיננטי ביותר בעתיד הלא רחוק יהיה הוידאו. משנה לשנה הנפח של תכני ווידאו ברשת גדל באופן קבוע ובקצב מהיר ועל פי הערכות בשנת 2018 וידאו כבר יהווה 79% מכלל תעבורת האינטרנט הצרכני. <דרך אגב, שירותי הוי.או.די דוגמת נטפליקס יגדלו על פי אותן הערכות כמעט פי שלושה>
הגיוני לכן, ומתבקש אפילו, להסיק שאם הוידאו יהפוך לאמצעי המדיה המרכזי באמצעותו יצרכו אנשים את המידע והבידור שלהם-פרסום על גבי ו/או באמצעותו יהפוך למשמעותי ובעל הנתח הגדול ביותר.
למעשה סביר להניח שבעוד כמה שנים, גם הפוסט הזה שאתם קוראים (הי אמא, הי אבא) יועבר לכם בצורה של וידאו.
 שתי כתבות מעניינות שקראתי השבוע מדברות על הנושא הזה אבל בוחנות את הפרסום בוידאו לא במובן המסורתי של הגשת "פרסומות" אלא בהיבט של תוכן שיווקי באמצעות וידאו, ושל מכירות ישירות דרכו. הנה התובנות העיקריות משני הכתבות האלה –

הנושא הראשון הוא התוכן השיווקי. גם בעולם הזה בהמשך למגמה המתוארת וידאו הוא ללא ספק העתיד ואולי כבר ההווה. סקר שנעשה לדוגמה מראים שמספר גדול מאוד של חברות (יותר מחצי על פי הסקר המצורף) כבר עושות שימוש נרחב בווידאו כחלק מאסטרטגיית התוכן השיווקי שלהן .
נתון שצפוי לגדול אפילו עוד ככל שיותר ויותר חברות יבינו את  את האפשרויות והפוטנציאל .
הגיוני מאוד אם חושבים על זה. וידאו הוא כיום האמצעי היעיל ביותר שיש לחברה/מותג/עסק להעברת מסרים שיווקים ברשת (לעומת בלוג,כתבות שיווקיות,ניוזלטר וכו'); הוא גם חזותי וגם שמיעתי ולכן יוצר באופן אוטומטי מעורבות גדולה יותר של הגולש ב"פחות מאמץ" מבחינתו, כלומר המסרים הופכים הרבה יותר קלים לקליטה ולעיכול. יתרון מאוד למפרסם בעידן של עומס מידע בו כולנו כצרכנים מאבדים את הסבלנות מהר מאוד.
אם תמונה שווה אלף מילים, אז דקה אחת של וידאו שווה 1.8 מיליון! 
גם עלויות הייצור לתכני וידאו הצטמצמו באופן משמעותי מאוד בשנים האחרונות ומאפשרות גם לעסקים בינוניים (ומטה) ליהנות מהכלים הקיימים. שימוש נכון וחכם באפליקציות כמו "ויין" או "אינסטגרם" (שכאמור זמינות לכל אחד ואחד) הופכות אותן לכלי חזק ויעיל ליצירה והפצה של תכנים שיווקים באמצעות ווידאו.לקהל יעד רלוונטי כמובן.

הנושא השני הוא תופעה הולכת וגודלת של שימוש של מפרסמים בכלי המאפשרים רכישה ישירות מפרסומות הוידאו. באנגלית זה נקרא shoppable video.
רעיונית לא מדובר בכלי חדש , YouTube הציגו כבר ב2009 פיצ'ר של Click-to-Buy, אבל טכנולוגיות חדשות שפותחו וההתפשטות המאסיבית של מסכי מגע (בדגש על טאבלטים ומכשירים סלולאריים) מביא בימים אלה לשימוש נרחב יותר בכלים מסוג זה. מותגי על כמו וולמארט, טרגט ונייקי לדוגמה התנסו בכך השנה והוסיפו אלמנטים אינטראקטיביים לסרטונים שלהם אשר מאפשרים לקבל בלחיצה על הווידאו עוד מידע על המוצר/שיתוף ישיר ברשתות החברתיות וכמובן ביצוע רכישה.

הנה דוגמה ל"וידאו קנייתי" של GAP
.
לוחצים על הבגדים שאוהבים בזמן הפרסומת, ובסוף מקבלים רשימה שלהם, וקישורים לקנייה ישירה.
Capture

ספקי הטכנולוגיה השונים של הכלים הנ"ל, מתעקשים שהוספת אלמנטים אינטראקטיבים מובילה למעורבות גולשים גבוהה בהרבה ועל ידי כך להגדלת המכירות. הם מדברים על מספרים גבוהים מאוד של אחוזי הקלקה לעמוד הרכישה (6%-13%!), לעומת זאת, הם לא מזכירים אחוזי המרה שהם כמובן שם המשחק.
לא מדובר בטכנולוגיה יקרה מדי, חברת Cinematique מציעה חבילה בסיסית גן במחיר של 100$ לחודש. ב YouTube  ישנם פיצ'רים מוכווני מכירה הם שאולי פחות "ניתנים להתאמה אישית" אבל הם גם יותר זולים, ויושבים אחרי הכל על פלטפורמת הוידאו הכי נצפית ברשת (הנה דוגמה, סרטון ישן אז הלינקים עצמם שבורים)

המפרסמים ברובם לא ממהרים בשלב זה להכניס את ה"וידאו המכירתי/קנייתי" בתמהיל הפרסום שלהם. הסיבה היא שהמחקרים, כלומר "ההוכוחות" ליעילות של הכלים לא נבדקה עדיין בנפחים גבוההים מספיק .אבל כן מדובר בתופעה הולכת ומתרחבת שעוד ועוד מותגים מתנסים בה ולדעתי אין ספק שאנחנו הולכים לראות הרבה יותר פרסומות וידאו שינסו לפתות אותנו ולהוביל אותנו בזריזות וב"נחמדות" היישר אל דף הצ'ק אוואט.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s