-|-

איפה השלט #3

ריכוז ותמצות של (3) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה,טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
USA TODAY עם תחזיות לגבי שירותי הסטרימינג ל2016.
מה הם אומרים תכל'ס?
* נטפליקס ישמור על הדומיננטיות –  אחרי שעברו ב-2015 את סף ה-40 מיליון מנויים בארה"ב (69 מיליון בעולם!) בנטפליקס מתכננים להכפיל השנה את כמות התוכן המקורי שהם מייצריים (30 סדרות השנה לעומת 15 ב2015) ובנוסף יש להם עשרה סרטים בהתליכי הפקה שונים. נטפליקס שומר חזק על הכס. 
*גם האחרים מגבירים קצב –  אחרי שהצליחו להלהיט השנה עם "האיש במצודה הגבוהה" (עונה 2 בהפקה) , אמזון הולכים לייצר השנה עוד 5 סדרות מקוריות חדשות (לצד מותגים קיימים כמו "מוצארט בג'ונגל" ו"טראנספרט" שהמשיכו גם לעונה נוספת). בנוסף בכדי למשוך עוד מנויים אמזון מציעים עכשיו חבילות בנדל שונות (ומשתלמות) שמציעות למשתמשים מלבד גישה לתכנים של אמזון גישה לתכנים של רשתות נוספות (דוגמת SHOWTIME). אמזון ישמרו על המקום השני, והולו (נכנסו גם כמובן לעולם התוכן המקורי) על השלישי ב"תעשיית" הסטרימינג . 
* שחקנים חדשים יצוצו- רשתות מסורתיות כמו HBO ו- SHOWTIME מחזקות גם הן את שירותי ה-OTT שלהן אך עדיין לא מערערות על מעמדן של שלושת הראשונות. רשתות וערוצים נוספים צפויים גם הם להנגיש את התכנים שלהם ברשת (למנויים).  אחת הסיבות לכך היא ההתקדמות של חברת נילסן במדידה תכנים הנצפים בסטרימינג (אפשר למדוד = אפשר לגבות יותר מהמפרסמים בעבור רייטינג). 
* סוני  מנסים גם הם להיכנס למשחק ומציעים, דרך קונסולת ה PlayStation, חבילת צפייה של 50 ערוצים (בולטים בהיעדרם ערוצים גדולים כמו דיסני ו-EPSN). הם צפויים להגדיל את הזמינות של השירות לערים נוספות ולהרחיבו. 
שורה תחתונה
יותר ויותר צופים "חותכים את הכבלים" ומוותרים על חבילות ערוצים מנופחות  (ויקרות בהתאם). הם מעדיפים היצע קטן אך איכותי יותר (או מתאים להם יותר…) של תכנים, שהוא כמובן גם זול הרבה יותר.  המספרים צפויים לגדול גם השנה. שנה טובה :) 

מקור: USA TODAY.

2

מה הכותרת? 
אחוזי הצפייה בטלוויזיה יורדים, אבל הרווח מפרסומות עולה. 
הכיצד?
– עם כל הכבוד (ויש כאמור הרבה) לוידאו ברשת ומילארדי הצפיות שהוא מייצר, ה-REACH של הטלוויזיה בהיבטים של מסות עדיין גדול בהרבה. והמפרסמים יודעים זאת.
בנוסף, מפרסמים רבים רואים את הפרסום (על גבי וידאו) ברשת כעולם "אפור" של מספרים מנופחים ולעיתים מפוברקים ונתונים מעוותים (דילוג על פרסומות וכו') . העלייה האגרסיבית של גולשים שעושים שימוש ב-AD BLOCKERS  לא תורמת לעניין.

– אז כן, הרייטינג יורד וצפייה בטלוויזה בקרב קהל צעיר שקעה כבר על פי סקרים  אל מתחת ל50%! אז מה עשו בערוצי הטלוויזיה כדי לנסות ולהישאר בכל זאת אטרקטיביים אל מול שירותי הסטרימינג (נטולי הפרסומות *כעיקרון*) ? הקטינו את כמות הפרסומות בכל ברייק. מה שאומר שההיצע ירד משמעותית אך מספר המפרסמים לא השתנה (הביקוש) והמשמעות היא כמובן שהמחיר עולה…
שורה תחתונה
כרגע, כאמור, פרסום  בטלוויזיה הליניארית היא עדיין מוצר נחשק אבל מחירים יקרים יותר רק ידחפו את המפרסמים לחפש פרסום מדויק וממוקד יותר (ובסופו של דבר יותר אפקטיבי מבחינת עלות תועלת), כשכזה הם יכולים למצוא אך ורק באינטרנט. ישנם כמובן עוד גורמים נוספים רבים שיביאו למהלך הבלתי נמנע הזה, אך ברור שכל הגופים ה"מסורתיים" מחפשים את דרכם לשם (רובם כבר עושים את דרכם…). עם ההתפשטות האיטית, אך בטוחה, של הטלוויזיות החכמות  ונושא המדידה שהוזכר ב"אייטם הקודם" ברור גם שיש להם אינטרס מובהק לעשות זאת. 

מקור: The Guardian. 

3

מה מתרחש?
ערוץ הטלוויזיה Food Network מרכז מאמצים ב Social Video  ("וידאו חברתי" נשמע רע :/ ).
מה זה אומר?
* קברינטי הערוץ יודעים שהרבה מאוד מהצפיות בתכני הערוץ לא מתרחשות בכלל בטלוויזיה אלא ברשת (כבר היום תכנים רבים של הערוץ ניתנים לצפייה באתר הערוץ, באייטיונז באמזון פריים ועוד) ולכן הם החליטו לפתוח חטיבה מיוחדת של הערוץ שתהיה אחראית על יצירה והפקה של תכנים ייעודיים לרשת, לרשתות החברתיות למובייל וכיו"ב. 
* תיאבון יש ברשתות החבריות: באוקטובר האחרון, שלושת העמודים המובילים מבחינת צפיות בוידאו היו כולם בקטגוריית המזון – Tasty ( BuzzFeed Owned), TipHero, BuzzFeed Food הניבו 1.2 מליארד, 743 מיליון ו-529 מיליון צפיות, בהתאמה.  עמוד נוסף בשם  Tastemade (אשר ערוץ האוכל מושקע בו) הביא 195 מיליון צפיות.  ובכל הזמן הזה, דף הפייסבוק של ערוץ האוכל צבר בסה"כ 3 מיליון צפיות בלבד. 
* אחת מהפעולות הראשונות של "החטיבה החברתית" של הערוץ היה שימוש בפיצ'ר ה LIVE של פייסבוק עם "מסיבת עוגיות". התכנים שעלו לטענתם נצפו בחצי שעה הראשונה של השידור (ב LIVE) על ידי 14,000 צופים בממוצע וצברו (לא בשידור ישיר)  קרוב למיליון צפיות לאחר מספר ימים בלבד.
* דוגמה נוספת היא סדרת סרטונים קצרצריים וקלילים של "איך להכין מאנץ' לילה משובח", אותם הם מתכוונים לפרסם/לצייץ בשעות הלילה (דה…) לצופים הצעירים.
שורה תחתונה
המטרה העיקרית של הערוץ ביצירת החטיבה החדשה הוא הגדלת קהל הצופים, והם יודעים שהדרך להשיג קהל חדש היום היא בעולמות הדיגיטל וה-SOCIAL. 
"אנחנו חייבים להיות איפה שהאנשים נמצאים" אומר סגן נשיא הערוץ שהתראיין לכתבה. המטרה השנייה היא הצורך לייצר תוכן ברמה יומית "אנחנו רוצים ליצור את התוכן הנכון לפלטפורמה הנכונה בזמן הנכון". הגישה שלו, לעניות דעתי, נכונה מאוד וגם תופסת תאוצה בחברות רבות – קל ונכון יותר להנגיש תוכן מתאים לקהל שלך בהתאם לאיפה שהוא נמצא, ולא לנסות למשוך אותו אליך "בכח". 
מקור: DIGIDAY.

**מנושא לנושא בנושא אחר…(פוסט מעניין שקראתי השבוע)**
עוד שנה עברה וסביר להניח שגם לכם היא עברה מהר ובטיל ו-ואוו איך שהזמן טס! בא לכם להאט קצת? הנה כמה הצעות על איך לעשות זאת בפוסט סיכום השנה של אתר SLOW. שנה מעולה לכל המקשיבים ;)  – קליק לפוסט..

אגב,את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת? 

 

מודעות פרסומת

תגובה אחת בנושא “איפה השלט #3

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s