-|-

איפה השלט #4

ריכוז ותמצות של (3) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה,טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
MTV עושה מאמצים כדי להגביר מעורבות צופים (fan engagement) בקרב קהל צעיר. 
מה הם עשו תכל'ס?
*לקראת השקתה של סדרת הפנטזיה החדשה 'The Shannara Chronicles' עבדו צוותי ה"אסטרטגיה הדיגטלית" ו"מעורבות גולשים" מעל שנה וחצי על מנת ליצור נוכחות דיגיטלית משמעותית לצד שידור הסדרה.
*הם עשו זאת לדוגמה על ידי איתור של מעריצי הסדרה (מבוססת על ספר) הקיימים ברשת וזיהוי של מעריצים חדשים פוטנציאלים. 
בנוסף,  לצילומי הסדרה (בניו זילנד) הוצמד צוות הפקה ייעודי שכל תפקידו היה לאסוף ולהכין חומרים (ייחודיים, "מאחורי הקלעים" ועוד) לשידור עתידי בערוצים הדיגיטליים השונים. 
*פעולות נוספות שננקטו הן שיתוף פעולה "בהתאמה אישית" של הרשת עם טוויטר, שאיפשר למעריצים גישה לתכנים מיוחדים בימי השידור ושידור מקדים של הפרקים הראשונים ברשת (למעריצים בלבד…) עוד לפני השידור בערוץ עצמו. 
שורה תחתונה
מצופה מרשת שקהל הצופים שלה הוא צעיר בהגדרה להבין את החשיבות של קרוס-מדיה ושל נקיטת פעולות להגברת הצפייה והמעורבות בתכנים ו-MTV בהחלט עושה מאמצים ונסיונות רבים בתחום. אגב טקס ה-VMA האחרון שלהם נחשב לאירוע (שהוא אינו שידור ספורט…)
הכי מצויץ אי פעם.
מקור:  THE DRUM. 

2

מה הכותרת? 
עוד תחזיות ל2016, והפעם של הכותבים באתר TV[R]EV, אתר מוביל בתחום של סיקור מהפכת הטלוויזיה בעידן הדיגיטל. 
אז מה הם אומרים?
*רשתות הכבלים השונות יתחילו להציע את תכני הערוצים שלהם דרך שירותי סטרימינג קיימים – תופעה שכבר החלה ורק תתגבר. היתרונות הברורים לשני הצדדים הם שמירה על הלקוחות מצד הרשתות (כך שלא יתפתו להתנתק ולעבור לשירותי הסטרימינג באופן בלעדי) ומצד שירותי הסטרימינג הגדלת רווחים (והיצע תכנים) ללא שום מאמץ.
*פייסבוק תעשה צעדים נוספים משמעותיים שיאפשרו שיתופי פעולה עם גופי תוכן – אחרי המהלכים שביצעו ב-2015 במטרה לנגוס במעמד של טוויטר כרשת החברתית המובילה בתחום המסך השני,  צוות האתר מעריך שב-2016 הרשת החברתית המובילה תצא בהכרזה משמעותית, ככל הנראה בהקשר של שידור תכנים בסטרימינג היישר לפיד של הגולשים. 

*סנאפצ'אט תהפוך לפלטפורמת התוכן, עבור מותגים, המצליחה ביותר – הכמות האדירה של תוכן, שנוצר על ידי משתמשים "רגילים" משפיענים, מפרסמים ו-סנאפצ'ט עצמם, מביאה עימה מספר גדול של הזדמנויות לתוכן שיווקי ממותג ולשיתופי פעולה כאלה ואחרים מצד מותגים. המפרסמים/מותגים אוהבים מאוד את סנאפצ'ט מפני שהמשתמשים סופר מרוכזים בתוכן שבאפליקצייה (ובמובייל בכלל). על פי צוות האתר ב-  2016, שהולכת להיות שנה עשירה בתוכן ספורט (אולימפיאדה, יורו), סנאפצ'ט יבלוט כפלטפורמת ה-storytelling המרכזית <אגב, קומדי סנטרל השיקה לא מזמן סדרה שמשודרת אך ורק בסנאפצ'אט>.
*כמות התוכן המקורי הולכת לגדול אפילו עוד – 409 סדרות מקוריות הופקו ב 2015. אבל הטרנדים של צפיית בינג' והטרנדים האחרים הנלווים (איפה השלט) יביאו למספר גדול אפילו יותר של יצירה מקורית מצד יצרני התוכן השונים (שחקנים חדשים וישנים).
שורה תחתונה
יהיה מעניין. 

מקור: TV[R]EV. 

3

מה התרחש <קצת באיחור אבל עדיין מעניין>?
נטפליקס שידרו את הפרק הראשון של סדרת הלהיט החדשה שלהם ‘Making a Murderer’ ביוטיוב  (בחינם…).
מה זה אומר?
*קודם כל מדובר בהחלט מוזרה (בעיני) אבל גם מעניינת. אמנם לא מדובר בפלטפרומות מתחרות (עדיין), ועדיין…
*בתכל'ס, מבחינת נטפליקס מדובר בעוד בערוץ הפצה לתוכן שלהם, מה שכנראה גם הביא לסקרנות מצד הצופים ואפילו למנויים חדשים (אלה ככל הנראה המטרות של המהלך…).
שורה תחתונה
אם הטקטיקה הזו אכן תוכיח את עצמה, נטפליקס תחפש עוד דרכים להפיץ את התכנים שלה בפלטפרומות נוספות (כטיזרים כמובן) במטרה לפתות מנויים חדשים, דבר שהיא מתקשה לעשות בארה"ב בימים אלה (ביחס לקצב עד כה…) מהסיבה הפשוטה (והטובה) שהם עשו עבודה כל כך טובה עד עכשיו :). 

בהזדמנות זו – מזל טוב! על הצטרפותה של נטפליקס למדינתנו הקטנה, יהיה מעניין לראות כיצד היא תשפיע על השוק המקומי…
מקור: THE DRUM. 

**מנושא לנושא בנושא אחר…(פוסט מעניין שקראתי השבוע)**
ריאיון מרתק עם מוריס לוי מנכ"ל קבוצת פובליסיס העולמית (ב30 שנה האחרונות..!). במסגרת הריאיון מדבר לוי על מגוון נושאים ביניהם AdBlockes, פרסום פרוגרמטי, התפחתות המובייל, גלובליזיציה ועוד. מעניין מאוד. ישראל מוזכרת לא מעט בריאיון הזה, לדוגמה בציטוט הבא:
"And every single day there is something new coming from this Israel…"   – קליק לריאיון.

תגיד/י את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?

ריכוז ותמצות של (3) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה,טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

 

מודעות פרסומת

2 תגובות בנושא “איפה השלט #4

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s