-|-

איפה השלט #5

ריכוז ותמצות של (3.5) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה,טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
YouTube הולכת להיות הנטפליקס של דור Z. 
מה זה אומר ת'כלס?
*פלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם, עושה את הצעד הבא שלה בעולם התוכן בתשלום (לאחר השקת שירות המנויים  YouTube RED באוקטובר האחרון) ותשיק בשבוע הבא ארבע סדרות מקוריות, כולן בכיכובם של…כוכבי YouTube כמובן. בין התכנים סדרת דרמה, מחזמר, סדרת דוקו וסדרת מדע בדיוני.
*YouTube הולכת בעקבות  נטפליקס, הולו ואמזון פריים במטרה להרוויח כסף וקהל מתוכן מקורי, כשהשאיפה היא לייצר תוכן בעלויות נמוכות יותר בעיקר על ידי התבססות על כוכבי YouTube שכבר צברו קהל אוהדים גדול מאוד ונאמן. קהל האוהדים הזה באופן טבעי (וכך גם הפוקוס הכללי של YouTube בהקשר) הוא קהל צעיר. 

*מלבד תוכן מקורי, YouTube נמצאת על פי שמועות במגעים עם גופי תוכן כאלה ואחרים במטרה לרכוש זכויות שידור אינטרנטיות לתכנים קיימים. כל זאת על מנת להגביר אטרקטיביות לשירות המנויים בתשלום <שהפיצ'ר המרכזי שלו כרגע, מלבד התוכן המקורי הנ"ל, הוא יוטיוב נטול פרסומות>.
*האתגר הגדול של YouTube הוא לגרום לצופים שעד עכשיו נהנו בחינם, לשלוף את הפיי-פאל ולשלם. אבל מאחר וכמות הצופים הקיימת אדירה (מיליארד+), גם חלק קטן מאוד של צופים שיהפכו למנויים (3% בחמש שנים על פי הערכה) יכול להיות משמעותי עבור החברה מבחינה כלכלית. 

שורה תחתונה
מדובר בצעד משמעותי מאוד מבחינת YouTube, שלמרות שלה חלק אדיר במהפכת הVideo Online היו אלה דווקא חברות אחרות שנהנו עד כה מפירות המהפכה הזו הן מבחינה תדמיתית והן מבחינה כלכלית. התחרות בין הגופים השונים ליוטיוב כבר מתקיימת כשהשחקניות השונות מנסות (ולפעמים מצליחות) לפתות את כוכבי הYouTube לייצר תוכן עבורן ואיתן. YouTube מצידה, לא מוותרת בקלות ומציעה בונוסים לכוכבים שלה כדי להשאיר אותם ב"בית". הצלחה של סדרות המקור החדשות שלה יכולה להוות יתרון משמעותי מבחינתם במלחמה הזו. 

מקור:  Los Angels Times .

עוד בהקשר הזה – כוכב הYouTube *הכי* גדול! PewDiePie חבר לכוכבי יוטיוב נוספים, ול-Maker Studios (מבית דיסני) והקים "חברת בידור" עצמאית משלו.
<הוא לא נטש את YouTube *עדיין* והוא חלק מרכזי בכל היוזמות שמוזכרות פה למעלה>

2

מה הכותרת? 
פייסבוק השיקה את "אצטדיון הספורט", מתחם שיחה וירטואלי לצופים. 
מה הכוונה?
*Facebook Sports Stadium היא למעשה אפליקצית Second Screen (ו"איזור" באתר עצמו, שיושק בקרוב) שמרכזת עדכוני ספורט חיים ממשחקים, ומאפשרת לגולשים להגיב, לשתף ולדבר בנושא עם חברים שלהם ואוהדים אחרים . משחקים מרכזיים כמו הסופר בול, יפורטו באופן מעמיק של "מהלך למהלך".
*כבר עכשיו (כלומר היום) מלאא משתמשים מדברים, מקניטים, מטנפים, מקללים ו"שמחים" בפייסבוק לפני, בזמן ואחרי משחקים (פייסבוק "סופרים" 650 מיליון חובבי ספורט מבין כל המשתמשים הרשומים). המתחם הוירטואלי יהווה איזור ייעודי לנושא והוא נבנה בהתאם עם פיצ'רים כמו קטעי וידאו, סטטיסטיקות, פרשנויות של "מומחים" ותגובות של "משפעינים". הכל כאמור בממשק המוכר והנוח לכולם של פייסבוק.  

שורה תחתונה
ספורט (ושידורי ספורט בהתאמה) הוא נושא שיחה ועניין מהפופולארים ביותר -ספורט הוא "חברתי" כמעט בהגדרה. פייסבוק מדווחים ש350 מיליון! משתמשים היו פעילים ברשת החברתית בזמן משחקים במשך המונדיאל האחרון. Sports Stadium בא במטרה ל"נצל" את חווית הצפייה במשחקים על ידי העצמה של האלמנט החברתי (Socail) סביבה.
זהו גם עוד ניסון, או צעד נוסף בדרך לניצחון הסופי של פייסבוק במלחמתה בטוויטר על המיצוב כרשת החברתית של  צופי הטלוויזיה ב LIVE.

מקור: USA TODAY.

635889174214422627-Facebook-sports-stadium-All-Four-Tabs

3

מה עוד התרחש ?
שתי ידיעות נוספות בהמשך לפוסט הקודם בנושא מציאות מדומה.
אז ככה
*רשת Discovery וחברת Toyota יצרו סדרת מציאות מדומה בת עשרה פרקים. *הסדרה לוקחת את הצופים לטיול רחבי טקסס בתוך מכונית של Toyota :)
*זה המקרה הראשון שאני שומע/קורא עליו של תוכן שיווקי או מהלך פרסומי (נטו) בעולמות ה-VR בטלוויזיה,  ולגמרי עוד צעד בחדירה של טכנולוגיית המציאות המדומה לסלון של הצופים.
*הסדרה תהיה זמינה לצופים במתחם מציאות המדומה של Discovery, באפליקציות iOS  ואנדראויד, וכחווית 360° בעמודי הפייסבוק והיוטיוב של הערוץ. 
קחו טעימה-


וגם
*סמסונג הכריזה שהיא מקימה סטודיו, שמיועד כולו להפקות VR בעיר ניו-יורק. שיתופי פעולה עם יוצרים מובילים וגופי הפקה שונים (ביניהם אתר ההומור המצליח Funny or Die) כבר בתהליך.
*סמסונג שואפת לייצר כמה שיותר תוכן "מציאות מדומה" עשיר ומגוון לשימוש בקסדת ה VR שלהם, כמו פייסבוק (עם Oculus Rift). שתיהן רוצות להיתפס כיצרניות תוכן VR איכותיות ומובילות ולא רק כיצרניות מכשירים/פלטפורומות צפייה. 

מקור (שני הידיעות): THE DRUM.

**מנושא לנושא בנושא אחר…(מאמר מעניין שקראתי השבוע)**
למה מפרסמים ומותגים צריכים לשמוח על תופעת ה AdBlockes המתפשטת*?
(ספויילר- זה קשור ליצריתיות)   –קליק למאמר.
*המספרים מדברים על כמעט 200M יוזרים שעושים שימוש ב AdBlockers מספר שצפוי להכפיל את עצמו עד סוף השנה (איך מגיבים האתרים הגדולים בעולם לנושא).

תגיד/י את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?
ומה לגבי הפוסט אורח באתר HomeTheater  בנושא מציאות מדומה? 

 

מודעות פרסומת

2 תגובות בנושא “איפה השלט #5

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s