-|-

איפה השלט#7

ריכוז ותמצות של (4) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה, טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
BuzzFeed משיקה אפליקציות וידאו משל עצמה (Android & iOS). 
מה זה אומר תכל'ס?
*תכני הווידאו של BuzzFeed מצליחים מאוד מכל הבחינות (צפיות, שיתופים, מעורבות) בכל הפלטפורומות – YouTube ,Snapchat ,FaceBook ועוד 27! פלטפורמות אחרות.
*עם אפליקציה "עצמית" משלהם, בלי מתווכים, הם יכולים מעכשיו להרוויח יותר  (כסף ו-DATA).
*אגב כסף, אין פרסומות באפליקציה אבל "פרסום משולב תוכן" (native advertising) יהיה שם ככל הנראה בלי סוף. 

שורה תחתונה
תכני הווידאו של BuzzFeed זוכים לבערך 2.5 מיליארד צפיות בחודש. החברה
(ש-NBC השקיעה בה בקיץ הקודם 200 מיליון דולרשמה דגש גדול מאוד על יצירה והפצה של תכני הוידאו שלה  ואפילו הקימה (עוד ב2014) חברת בת/חטיבה ייעודית לנושא. האפליקציה תאפשר להם כאמור להשיג הרבה יותר מידע על הצופים שלהם ועל התכנים עצמם ותעזור להגברת רמת מעורבות באמצעות פיצ'רים כמו נוטפיקציות PUSH, תכנים בלעדיים ועוד.
מקור:  variety.

BuzzFeed Launches Free Video Apps

2

מה הכותרת? 
אמזון ממקסמת את הנכסים שלה.
מה זה אומר ת'כלס?
*בחודש פברואר Amazon השיקה את סדרת הריאלטי (הראשונה שלה) "The Fahsion Fund" (תחרות מעצבי אופנה, סוג של "פרויקט מסלול"). העונה הראשונה אגב שודרה ב-Hulu והשנייה ב-ovation tv (ערוץ כבלים).
*Amazon אפשרו צפייה חינמית לגמרי באתר גם לא לחברי Prime, אבל עם פרסומות. למעשה Amazon סיפרה שהתעניינות גדולה מצד המפרסמים היא זו שהביאה מלכתחילה להחלטה על מימון הפרוייקט.
*לפרסומות ששודרו בזמן הצפייה  נוספו כפתורים של "קרא עוד" שהובילו ישירות לדף המוצר/חברה בAmazon ובעמוד התוכנית הועמדו לרכישה הפריטים של המעצבים שנוצרו במסגרת התוכנית (כל מעצב גם קיבל עמוד משלו ב-Amazon).
שורה תחתונה
Amazon עושה פה לדעתי שימוש מדויק וחכם בפלטפורמה ובמיקסום הנכסים שלה.
כפתורים על פרירולים/מידרולים הם כמובן לא משהו חדשני בעליל אבל כשזה קורה במסגרת אתר (ומותג) שהוא מלכתחילה מוכוון רכישות והמהלך כולו משולב באופן הוליסטי בתוכן, זה מרגיש נכון (ומרגיש שזה יעבוד…אעדכן) . 

מקור: vast.buzz.

3

מה הכותרת? 
לצפות ב- Netflix על מסך אחד זה כל כך 2011. 
מה הכוונה?
*ענקית הסטרימינג עובדת על פיצ'ר שיתן מענה לתופעת "המסך השני" (שהיא כבר לא תופעה כי אם מצב קיים) שבה אנשים עושים שימוש בסמארטפון או בטאבלט בזמן צפייה בטלוויזה.
*על פניו המוצר נשמע כרגע די טריוואלי האמת, צופים שישתשמו בסמארטפון/טאבלט כדי להזרים את התוכן למכשיר הטלוויזיה יוכלו לצפות בקטעים בלעדיים על הסמארטפון/טאבלט שהם לא היו רואים בצפייה רגילה ובמידע על התוכן, שחקנים וכיו"ב (IMDB סטייל). אבל אני מניח שאלה רק רק אבני יסוד והמטרה היא בעיקר להתחיל להרגיל את הצופים שלהם לעשות שימוש דווקא באפליקציה שלהם בזמן צפייה ולא באחת אחרת.
*למעשה עצם ההשקעה במוצר שכזה נראה מעט תמוה, מאחר ושום אפליקציית מסך שני לא באמת הצליחה להפוך להיט בשנים האחרונות (היו נסיונות רבים). אבל, הצורך בהחלט קיים (ראו תמונה למטה) ו-Netflix "יודעים מוצר" ככה שאפשר להניח שהחוויה הכוללת תהיה נוחה מאוד ונעימה לשימוש ואולי אכן הם אלה שיצליחו ל"הביא פיצוח" בנושא.
שורה תחתונה

מחקר של נילסן הראה כי 62% מהאמריקאים גולשים באינטרנט בזמן צפייה בתוכניות ו -58% עושים זאת ברחבי העולם.  Netflix מנסה לתפוס  נתח משמעותי של שוק זה שבו מפרסמים ויוצרי תוכן יכולים להגיע לקהל שלהם במספר  פלטפורומות (שתיים לפחות) בו זמנית. 
על פי אנשי Business Insider המטרה של Netflix בהמשך היא להציע גם לגופי תוכן אחרים לעשות שימוש באפליקציה, ובכך לייצר לעצמם מקור רווח חיצוני ובלתי תלוי בשירות המנויים שלהם. 
מקור: Business Insider.

watching second screen

 

4

מה עוד התרחש ?
VICE משיקים את ערוץ הטלוויזיה שלהם.
מה זה אומר?
*אחרי שהשקיעו בהם 250 מיליון דולר, משיקה רשת A+E ביחד עם VICE את ערוץ הכבלים Viceland.
ספייק ג'ונס אגב הוא הcreative director של הערוץ! (בין השאר הבמאי של להיות ג'ון מלקוביץ', HER והמפיק של Jackass הסרט :P)
*VICE, שהתחילו במקור כעיתון אי שם באמצע שנות התשעים ובמהלך סוף העשור הראשון של שנות ה-2000 הפכו לתאגיד מדיה אינטרנטי חתרני בועט ופופולארי שומרים על אותו קו גם בערוץ החדש שבמשך 24 שעות ישדר תכנים שמכוונים בעיקר ל, אין מנוס מלומר זאת, מילניאלז (millennials- כינוי לילידי שנות ה80 עד תחילת שנות ה2000) . 

שורה תחתונה
זה מעניין ש-VICE עשתה בדיוק את דרך ההפוכה מאלה שעושים כל גופי התוכן כיום. מהאינטרנט לטלוויזיה ולא להפך. מצד שני ה"שפה" שלהם בכל מובן היא כן קודם כל אינטרנטית ומוכוונת לדור החדש, ולראיה ודוגמה הפרסומות בערוץ הן הרבה יותר פרסומות משולבות תוכן (Native Advertising) מאשר ברייקים קלאסיים של פרסומות "אוהבים נקניניות". 
מקור : adweek.

טריילר לNOISEY מגזין המוזיקה של Viceland/Vice:

**מנושא לנושא בנושא אחר…(מאמר מעניין שקראתי השבוע)**

מאמר מאוד מעניין באתר Medium על הקאמבק של Hulu ועל הפספוס הגדול של הוליווד בכך שהיא נתנה לנטפליקס להפוך לענקית שהיא כיום –קליק למאמר.

תגיד/י את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?
ומה לגבי הפוסט באתר HomeTheater  על כנס STEAMER SALON למציאות מדומה? 
מודעות פרסומת

תגובה אחת בנושא “איפה השלט#7

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s