-|-

איפה השלט #8

ריכוז ותמצות של (+3) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה, טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
פייסבוק מתעניית בזכויות השידור Online של ה NFL (ליגת הפוטובל האמריקאית). <עדכון בסוף הפסקה> 
מה זה אומר תכל'ס?
*מדובר אם לדייק בזכויות השידור של ימי חמישי של הליגה, מה שנקרא המשחק המרכזי. אלה הם שידורי הספורט הנצפים ביותר באמריקה!

*באתרים השונים מדווח שגם ענקיות אינטרנט האחרות מתעניינות ברכישה של זכויות השידור (מגוגל דרך טוויטר ועד אמזון ו-וריזון). ולמרות שגוגל היא בהחלט מתחרה ראויה עם יוטיוב , בעיני פייסבוק עם הפלטפורמה החברתית הפופואלרית ביותר וכמויות ה DATA העצומות שברשותה היא המועמדת המתאימה ביותר.
*העניין של פייסבוק בנושא מתחבר באופן לא מקרי כנראה למוצר שהשיקו לא מזמן Facebook Sports Stadium (עליו כתבתי פה בבלוג), לפיצ'ר ה LIVE המעורר עניין רב (לינק1, לינק2 ) ובאופן כללי למאמצים שפייסבוק ריכזה ומרכזת בתחום הוידאו.
*עם מעל 1.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם  פייסבוק תאפשר לליגת ה- NFL  לצבור קהל צופים חדש ברחבי העולם (ולמכור עוד פרסומות ולא פחות חשוב עוד מרצ'נדייז!).
שורה תחתונה
הנושא של DATA משחק פה תפקיד חשוב מאוד, הוא יאפשר לליגה ללמוד את הצופים באופן חסר תקדים, ובכך לעזור למפרסמים שלהם להגיע באופן מדוייק אל קהל היעד באינטרנט ובטלוויזיה עצמה (המידע יוצלב, הכל מתחיל להתחבר…). הוא יאפשר גם לליגת ה NFL עצמה להגביר אחוזי צפייה, על ידי טירגוט ופרסום לקהל צופים פוטנציאלי. 
הרווח של פייסבוק הוא מכל הכיוונים – משתמשים חדשים (כולל "הצעירים שנטשו לסנאפצ'אט"), עוד זמן שימוש ברשת החברתית,והכי חשוב עוד דאטה מפולח לשימוש המפרסמים (כלומר כלל המפרסמים בפייסבוק עצמה, ללא קשר למשחק).
מקור: tvrevawfulannouncing.

לקח לי קצת זמן לפרסם את הפוסט הזה ואתמול פורסם שטוויטר הם שזכו במכרז (ברכות:) המחיר לא פורסם אך מוערך ב10-15 מיליון דולר וחשוב גם לציין שטוויטר וה-NFL שיתפו פעולה בעבר. בחרתי להשאיר את הפסקה הנ"ל כי הכתוב בה עדיין נראה לי רוולנטי ומעשיר. 

הפרישה של פייסבוק מהמירוץ לרכישת הזכויות אגב פורסמה באתרים שונים יום לפני ההכרזה על טוויטר כמנצחת שההשערות וההסברים לפרישה של פייסבוק היו שהחברה ככל נראה תבחר להתמקד בעולם התוכן שמסביב למשחק (האוהדים עצמם, מאחורי הקלעים, "לפני ואחרי" המשחק). גם בטוויטר צפויים להתמקד באותו עולם תוכן עם אפליקציית הלייב-סטרימינג שלהם "פריסקופ" והרשת החברתית עצמה שמאופיינת מאוד ומזוהה בעיקר עם ה"נושא" של זמן-אמת. מעבר לכך כל היתרונות שמניתי לטובת פייסבוק (וה- NFL) רלוונטיים גם במקרה של טוויטר כפלטפורמה הנבחרת. 

ונקודה אחרונה בנושא; גופי התקשורת והמפרסמים מבינים גם הם שיותר ויותר צופים עוברים יותר ויותר מצפייה בטלווייזה לצפייה ב-תכנים טלוויזנים- על גבי מכשירים ניידים כאלה ואחרים (סלולאר,טאבלט וכו'), לחיזוק הטענה גם  ליגת הבייסבול האמריקאית MLB חתמה לאחרונה על הסכם דומה עם יאהו. שידורים חיים של ספורט נחשבים למעוז האחרון של הטלוויזיה המסורתית אבל מהלכים שכאלה, שמביאים את התוכן החי את והשיחה תחת אותה קורת גג, מוכיחים שגם הסגמנט הזה מתחיל לעבור שינוי ולהצטרף למהפכה שעוברת תעשיית הטלוויזיה כולה. 

 

2

מה הכותרת? 
נתונים מעניינים מתוך דוח של נילסן לגבי הרגלי הצפייה בארה"ב ברבעון4 של 2015.
מה הם אומרים ת'כלס?
*למרות שמדובר ברבעון לא רע עבור התעשייה  (ירידה של 2.4% בצפייה בשידורים חיים לעומת רבעון4  בשנת 2015, שמתאזן פחות או יותר עם עלייה 2.5% בצפייה נדחית) המגמה של מעבר מצפייה מסורתית בטלוויזיה לצפייה בONLINE לא ניתן לוויכוח.
Live TV viewing nielsen Q4 2015
*אפשר לראות שהעלייה באחוז הצפייה בשידורים החיים היא  בזכות הקהל המבוגר יותר- 0.65% בממוצע בקבוצת הגיל של 50+. זאת לעומת ירידה של 15% ו-10% בקבוצות הגיל של 12-17 ו-19-24 בהתאמה.
*עוד בדוח, נילסן מאשרים את ההנחה הרווחת על זמן הצפייה הגובר של צרכנים ב connected devices ומדווחים על עליה של 66%! בין 2014 ל-2015.
connected TV usage Q4 2015
*לא מפתיע כמובן שהגידול הרב ביותר הוא בקרב הגילאים הצעירים יותר ,11-17, שעלו בממוצע מזמן צפייה של 30 דקות בשבוע, למעל שעה.
* נתן אחרון- זמן הצפייה בתכני וידאו בסמארטפונים ממשיך לגדול מאוד עם עלייה של 54%! גם במדד הזה לא תופתעו לשמוע שקבוצת הגיל של 18-34 מובילה  עם זמן הצפייה הרב ביותר: 38 דקות בשבוע בממוצע . בקבוצת הגיל של  40-64 לשם השוואה צופים בממוצע רק כ -11 דקות בשבוע.
שורה תחתונה
הצעירים ממשיכים לזלוג מהטלוויזיה (ישירה ונדחית) ל- ONLINE באופן עקבי. כמו כן, אחוזי הצפייה בתכני וידאו במכשירים ניידים גדלים בקצב משוגע, אבל עדיין מייצגים כמות קטנה של צפייה כוללת.
מקור: nscreenmedia, nielsen.

3

מה הכותרת? 
שתי ידיעות קצרות ומעניינות. 
מקשיבים?
*רשת ABC (בבעלות דיסני) בחרה להפיץ סדרה חדשה שלהם בשם "Garage Geniuses" אך ורק בפלטפורומת האינטרנטיות (OTT) – אפל טי.וי, רוקו, 1Xbox ו-יוטיוב.
*גוגל מפתחת אפליקציית LIVE משלה,בשם YouTube Connect, במטרה להתחרות בפריסקופ של טוויטר ופייסבוק שכאמור משקיעה רבות בפיצ'ר הלייב שלה (ראו פסקה 1).  ביוטיוב קיים כבר כיום פיצ'ר של LIVE, אך הוא לא מותאם או מוכוון מכל הבחינות לשימוש המוני של משתמשים. 

מקורות: The Drum 1, 2

**מנושא לנושא בנושא אחר…(מאמר מעניין שקראתי השבוע)**
גם טל ואביעד, בדרכם שלהם :), בחרו לדבר בתוכנית הרדיו שלהם על הכניסה של אפל לשוק של יצירת תוכן טלוויזני מקורי (על כך כבר כתבתי פה בבלוג ;) –קליק לקטע של טל ואביעד.
<תודה לסער כהן על שהאיר את תשומת ליבי לקטע>.

תגיד/י את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?
ומה לגבי הפוסט באתר HomeTheater  על כנס STEAMER SALON למציאות מדומה? 
מודעות פרסומת

3 תגובות בנושא “איפה השלט #8

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s