-|-

שה שה, נותנים חפיפת שיער בטלוויזיה

לאחרונה צצים ברשת יותר ויותר ערוצי תוכן מקוריים ובעיקר נישתיים (מאוד) המתבססים על דמי מנוי (זאת אומרת שהצפייה בתכנים באתר היא בתשלום). 
לדוגמא  “Zombie Go Boom" שיספק לכם מגוון סרטוני הכנה ליום הדין בו הזומבים ישתלטו על העולם ב-5$ לחודש, או "Lather Fantasies" שבו תמורת 20$ לחודש תוכלו לראות אנשים חופפים אחד לשני את השיער (באמת. נשבע) ויש גם ערוץ ללימוד יוגה משולבת קונג-פו (15$ לחודש), ערוץ לבעלי סוסים (20$ לחודש), ערוץ לחובבי מטוסים ועוד ועוד…

צילום מסך מ Zombie Go Boom
Zombie Go Boom  צילום מסך

לא חסר תוכן נישתי, מקורי, מוזר וכיו"ב שהוא חינם לצפייה ביטיוב (ועוד) ובכל זאת בעלי הערוצים הנ"ל (כדוגמה) מדווחים על מאות מנויים, ואומרים שהם בטוחים שיגיעו גם לאלפים מה שיכול להוביל בסופו של דבר להכנסה לא רעה בכלל (בין אם מדובר בעסק צידי או לא).
Kriston Leagh בעלת האתר/ערוץ “Power Pole Sports” בו היא מלמדת לרקוד על עמוד (בכוונה לא שמתי לינק.כבדו אותי ולפחות תקראו את הפוסט עד הסוף :P ) מספרת שליוצרי הערוצים האלה, מלבד הכנסה גבוהה יותר (בפוטנציאל ובשאיפה לפחות) מזו שמספקת להם יוטיוב באמצעות פרסומות מדובר גם בבידול מותגי – לא עוד ערוץ יוטיוב "כמו האחרים" אלא שירות מנויים לתוכן ברמה גבוהה. ויש כמובן גם את הפן של "בבית שלי אני קובע את החוקים", שמאפשר ליוצרי התכנים האלה לעשות ולשדר מה שבא להם בלי הצורך להקשיב לחוקי הצנזורה של האתרים הגדולים השונים. 

ישנה סברה רווחת האומרת שבעידן הנוכחי של צפייה בסטרימינג ובינג' יותר קל לגרום למשתמשים לשלם עבור תוכן, היא מתבססת על העובדה שבעבר הצופים הורגלו לשלם עשרות ולפעמים מאות דולרים בשביל חבילות תוכן מנופחות ולכן לא יתרגשו מעוד חמישה או עשרה דולרים לחודש עבור תוכן  שהוא מעניין ורלוונטי עבורם.
ובכל זאת, לגרום לצופים לפתוח את הארנק (בפעם הראשונה ולא פחות במעמד חידוש המנוי) הוא אתגר עצום ולא פשוט שגם גופי ענק נאבקים בו והם עוד נעזרים בצבא של אנשי אסטרגיה ושיווק ובתקציבי ענק. 
ובכל זאת, החבר'ה האלה מסתבר אינם פראיירים. הם משתמשים בשיטות שיווק ומשיכת (ושימור) לקוחות הדומות לאלה של השחקניות הגדולות וחלקם עושים זאת מעולה! 
לדוגמה Jashin Yeh Panza שאחראית על הערוץ oaslife המלמד סגנון ציור סיני (אביה הוא כוכב הסרטונים) מספרת ש-3 עד 5 אחוזים בלבד של מנויים נטשו את שירות המנויים שלהם בשנה האחרונה. מספרים נמוכים יותר מתשעת אחוזי הנטישה  המיוחסים על פי שמועות ללקוחת נטפליקס בשנת 2015. ברור שעם כל הכבוד לאחוזים יש פה משחק שונה לחלוטין בין שירות של 75 מיליון למשתמשים לכזה של כמה מאות, ובכל זאת יש פה סיפור מעניין אני חושב, המעיד על רצינות ובעיקר מקצועיות רבה מאוד מצד יוצרי התוכן האלה בהתייחסות לערוץ שלהם.

לסיכום-המשחק ממשיך להשתנות וכוכב הטלוויזיה הבא או תוכנית הלהיט הבאה, גם אם מדובר להיט של מאות אנשים בלבד (או הרבה יותר אי אפשר לדעת…), יכול להיות כל אחד ואחת מאיתנו, מכם, מהם. הוא יכול להיות גם החופף/פת שיער במספרה השכונתית.  צפייה מהנה :) 

הפוסט נכתב בעקבות/בהשראת המאמר – Want to Watch Zombies 24/7? There’s a Pay Site for That

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s