-|-

איפה השלט #9

ריכוז ותמצות של (+3) ידיעות שקראתי בנושאים של טלוויזיה, טלוויזיה חברתית, Online Video, סטרימיג, OTT, קרוס מדיה, המסך השני, ועוד ועוד….

1

מה הכותרת? 
עליות חדות במדד הבינג'.
מה זה אומר תכל'ס?
*קצת ויקיפדיה: צפיית בינג' או בולמוס-צפייה (באנגלית: Binge-watching) היא מושג שמתאר נוהג שהפך לנפוץ בשנות האלפיים, של צפייה בסדרות טלוויזיה במשכי זמן ארוכים מהרגיל, ברצף, על פי רוב בסדרה ספציפית. "צפיית בינג'" הפכה לנפוצה יותר ויותר לאור התרחבותם של שירותי צפייה על פי דרישה דוגמת VOD בחברות לוויין וכבלים, או חברות טלוויזיה באינטרנט דוגמת "נטפליקס" ו"הולו".

חברת "נטפליקס" הפכה את "צפיית הבינג'" לפופולרית במיוחד, כאשר שחררה בעת ובעונה אחת לצפייה עונות שלמות של סדרות דגל כמו "בית הקלפים", מה ששלח צופים רבים אל המסך למרתון צפייה מרוכז.
צפיית הבינג' גרמה לשינויים בענף הטלוויזיה – כאשר יותר ויותר יוצרים ומפיקים החליטו לצלם מראש עונה שלמה  ולשחרר את כולה ביחד, במקום להעלות אותה לצפייה שבועית. בשנת 2013 המושג אף נכלל ברשימת ביטויי השנה של מילון אוקספורד.
*נטפליקס שיחררה החודש את מדד הבינג' (Binge Scale) שחושף אילו מהסדרות (שלהם…) נצפות בבינג' ואילו פחות. המדד מתבסס על הרגלי הצפייה של צופים ב-190 מדינות ונבדק על כ100 סדרות שונות.
*המחקר מעלה שסדרות מתח באופן לא מפתיע תופסות את הצופים וחזק ונצפות ברצף לאורך יותר זמן, כך גם סדרות עם הרבה אלמנטים של אימה דוגמת המתים המהלכים ו-American Horror Story. על אותו "עשירון" יושבות גם סדרות דרמה "קלילות" יחסית כמו "כתום זה השחור החדש". סדרות עם עלילות מורכבות יותר כמו "בית הקלפים" (שנחשבת כאמור לפורצת דרך דווקא בזכות העובדה ששוחררה לצפייה במלואה) כמו גם "מד-מן" שבה נדרשים הצופים לתשומת לב גבוהה יותר לפרטים מתיישבות על הצד הנגדי של המדד המייצג זמן צפיה רצוף נמוך יותר. בצד הזה נמצאות גם הסדרות הקומיות גרידא כמו BoJack Horseman, ו- Unbreakable Kimmy Schmidt.

שורה תחתונה
הסמויה, הסופרנוס, שובות שורות. Binge that shit.

מקור: Netflix Blog .

*גרידא – לא תרגום של גוגל טראנסלייט, סתם הזדמנות להשתמש במילה. זה היה זה או נטו.

2

מה הכותרת? 
אמזון עושים YouTube. 
הם עושים מה?
*ב2011 אמזון החליטו להתחרות בנטפליקס והקימו את אמזון פריים, ספריית תוכן למנויים שלה בלבד (שמאז הלכה והתעשרה ועובתה בהפקות מקור לרוב). המטרה החדשה של ג'ף בזוס השאפתן – יוטיוב .
*החודש הכריזה אמזון על Amazon Video Direct, פלטפורמה שתאפשר ליוצרים להעלות תוכן ולמכור/להשכיר/לשלב אותו בתכנים של אמזון פריים או לאפשר צפייה חינמית בו על בסיס פרסומות. 
האופציה האחרונה היא זו שצריכה להדאיג את גוגל בעיקר. היא מהווה תחרות ישירה למודל הכלכלי של פלטפורמת הוידאו הענקית של הענקית, שההתמודדות שלה עם פייסבוק על מפרסמים בשנתיים האחרונות JUST GOT HARDER. ארבע בעלי "ערוצים" לא קטנים של יוטיוב כבר חתמו עם אמזון על הסכם שיתוף פעולה.
– כאנקדוטה, מספר המנויים לערוצי היוטיוב של ארבעת הנ"ל האלה מהווים כשליש ממספר המנויים של מנויי כבלים בארה"ב-
Capture

*התחרות כרגע לא כוחות, בעוד פייסבוק ויוטיוב נהנות מכמות עצומה של משתמשים יומיים, מספר המנויים לאמזון פריים שהם הצופים העיקריים בתכנים של אמזון הוא ע"פ החברה עצמה רק כמה עשרות מילונים בלבד.  אבל בזוס כפי שכבר סיכמנו הוא בחור שאפתן. ועשיר. אמזון הכריזה שבנוסף לתמלוגים/רווחים מפרסומות היא תחלק אקסטרה מיליון דולר ליוצרים שיהיו אחראים ל100 הקטעים הפופלאריים יותר ב Amazon Video Direct בחודש הראשון.
*באופן כללי המהלך הזה כולו הוא בשורה נהדרת ליוצרי תוכן בכל קנה מידה שהוא, שמקבלים עוד ערוץ הפצה ומחזקים את חוסר התלות שלהם בגופי ההפצה המסורתיים.
שורה תחתונה
בפני אמזון עומד אתגר לא פשוט, אמזון אחרי הכל היא לא רשת חברתית (כמו פייסבוק ובאופן מעט שונה יוטיוב) והפצה ויראלית/בנייה ויצירת קשר עם קהילה הם מאפיינים חשובים מאוד שחסרים לחברה/שירות כרגע. מהסיבה הזאת ומהעובדה שהאתר הוא בסופו של יום אתר קמונעאי (משמע מי שמגיע לאתר יש לו כסף לרוב, במידה זו אחרת) השירות ככל הנראה מכוון לקהל קצת יותר מבוגר מאלה של המתחרות. 
מקור: TIME, L2.

3

מה הכותרת? 
סרט של יוטיוברים (יוצר יוטיוב..) על יוטיוברים. 
מקשיבים?
*מייקר סטודיו (בית הפקה ליוצרי רשת ותוכן וידיאו אינטרנטי בבעלות דיסני) הפיקו סרט קולנוע ראשון באורך מלא, שהנושא שלו הוא – יוצרי יוטיוב.
*הסרט שנקרא Internet Famous עוקב אחרי חמישה כוכבי יוטיוב (בדיוניים) שמתמודדים על תואר "כוכב האינטרנט של השנה".
*השחקנים, כולם כוכבי רשת ענקיים, צוחקים בעצם על עצמם ועל הקולגות שלהם עם תיאורים כמו "זה שעושה את המתיחות" "הכוסית המצחיקה" וכו'.

שורה תחתונה
הסרט יצא לאקרנים בימים הקרובים, כנראה באופן לא מקרי בסמיכות לכנס הוידאו אוןליין הגדול והמרכזי בעולם VidCon.
מקור: Tube Filter.

**מנושא לנושא בנושא אחר…(מאמר מעניין שקראתי השבוע)**
והפעם קצת חומר מקומי, בדומה לתופעה העולמית ההולכת וגדלה של מעבר צופים מחבילות כבלים לצפייה באינטרנט גם בארץ  "לראשונה לאחר תקופה ארוכה, מספר לקוחות yes ירד – ב-6,000 מנויים". קליק לכתבה באתר ICE.

תגיד/י את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?
ומה לגבי הפוסט באתר תעשייה.קום "הטלוויזה לא מתה" ? 
מודעות פרסומת

2 תגובות בנושא “איפה השלט #9

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s