-|-

טלוויזיה בכל מקום. אז זהו שלא.

השינוי ההדרגתי והגובר של יצירה/הפצה/צריכה של תוכן (וידאו) בעידן האינטרנט יצר מפלצות מדיה חדשות דוגמת נטפליקס, הולו, יוטיוב ועוד, ואלה המריאו בזמן שגופי השידור ה"קלאסיים" חווים ירידה ואפילו נטישה של עוד ועוד צופים ומנויים. בתגובה החלו גופי השידור להציע ללקוחות שלהם פתרונות דומים שאפשרו להם לצרוך תכנים מהטלווייזיה, במחשב או דרך "סטרימרים חכמים" (דוגמת רוקו).
אבל אותם גופי שידור שהמודל הכלכלי העיקרי שלהם הוא פרסום (או לחילופין מנויים) מוצאים את אותו מודל לא רווחי להם ביחס לעלויות הפיתוח, שיווק וכו' שערוץ ההפצה החדש הזה גובה מהם, כשברוב הפעמים וגם באירועים טלוויוזנים גדולים יחסית (ושידורים חיים!), הם לא מצליחים למכור את כל זמן הפרסום שבמלאי הדיגיטלי.

espn-story-imageImage source:Digiday

וכך גם ב-2017 ה"טלוויזיה בכל מקום" שהבטיחו לנו, היא עדיין לא באמת בכל מקום. הרוב הגדול של גופי השידור עדיין לא נותן ללקוחות גישה מלאה (מי יותר מי פחות) לתכנים טלוויוזנים בפלטפורמות דיגטליות. הסיבות לעיכוב הן במקצתן טכנולוגיות (פתירות ברובן, אבל It's all about the money) אך בעיקר נובעות מהמורכבות של חוזים והסכמים בהקשר של זכויות יוצרים וחלוקת רווחים (בין יוצרים, גופי השידור וגופי ההפצה הדיגטליים) והיעדר שיטת מדידה אחידה ואמינה בעולם של צפייה דיגטלית.
חשוב גם לציין שהסיבה למחסור במימוש המלאי היא לעיתים רבות הרצון של גוף השידור שלא "לזנות" את המותג במחירי פרסום נמוכים מדי, ביחס לעלות של פרסום בטלוויזיה.
מדוע לא למכור את המלאי בשיטה פרוגרמטית?
1. שוב, חשש מזילות של המותג מבחינת מחירים פרסום/"טיב המפרסמים".
2. חוסר השליטה הכמעט טוטאלי בפרוסומות שמוצגות – בהיבט של תוכן פרסומי שהרשת לא הייתה רוצה להזדהות איתו, פרסום מתחרים, חשש מהפרה של הסכמי חסות כאלה אחרים ועוד.

בנוסף ולמרבה ההפתעה מסתבר גם שגופי שידור "קלאסיים" רבים עדיין פוחדים להסיט את מירב (ובטח לא את כל) המשאבים שלהם לכיוון הדיגיטל, ועדיין נוהגים בזהירות בהקשר זה.
ובמילים אחרות, הם עדיין לא בטוחים שהאינטרנט הזה יתפוס בסוף… :O

פתרון מפתח לשלב הסופי של "צפייה בכל מקום" יגיע ככל הנראה הנראה מ"נילסן" , אותה חברה שאחראית על מערכת המדידה (מדרוג/רייטינג) בארה"ב (ובעוד 99 מדינות נוספות) מאז שנת 1923. כי למרות שבכמעט כל תחום אפשרי צצו בעשור האחרון שחקניות חדשות וחדשניות ש"שיבשו" את המשחק, ברוב המוחלט של המקרים על בסיס טכנולוגיה, דווקא בענף המאוד טכנלוגי הזה אותה נילסן הוותיקה שהשקיעה רבות במו"פ הצליחה להישאר השחקנית המובילה. ודווקא היא (ואולי בגלל שהיא), החברה הוותיקה מכולן, כבר תקופה כולם מחכים ששיטות וטכנולוגית המדידה שלה לתכני וידאו דיגטליים יוטמעו ויתבססו כשיטת המדידה האחידה והמקובלת על כולם.

**כל הכתוב מתייחס כמובן לתעשיית הטלוויזה בעולם, ובעיקר בארה"ב…ומה קורה בארץ? בקרוב פוסט במיוחד על זה :) הישארו עמנו**

ותגיד/י, את הפוסט הקודם בסדרת "איפה השלט" כבר קראת?

 

 

מודעות פרסומת

תגובה אחת בנושא “טלוויזיה בכל מקום. אז זהו שלא.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s